Specialized Epic Comp Carbon red

12915_23759
  • promocja
Dostępność: dostepny
Cena: 13 799,00 zł 17 299,00 zł 13799.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 5
Producent: Specialized
Kod produktu: SPEC20190054

Opis

Specialized Epic Comp Carbon

Optymalny sprzęt do zajęcia się na poważnie jazdą XC - Epic Comp Carbon - ma ramę wykonaną w technologii znanej ze starszych braci, ale wyposażoną w osprzęt, który nie stawiając żadnych ograniczeń mieści się w "zdrowych" kategoriach cenowych.

W ostatnich latach trasy zawodów zmieniły się nie do poznania. Stały się bardziej strome, bardziej techniczne i o wiele bardziej wymagające. Ale my nie boimy się zmian. Wręcz przeciwnie - są dla nas okazją by stworzyć coś wyjątkowego, co da zawodnikom Pucharu Świata i jeźdźcom XC przewagę już na linii startowej. Zebraliśmy wszystkie cechy odpowiedzialne za dobre czucie roweru, jak kąt główki ramy, odległość suport-stery w pionie i w poziomie, długość tylnego trójkąta, wyprzedzenia widelca - i poddaliśmy je ponownej analizie. Zaczęliśmy od wydłużenia wysięgu, by poprawić stabilność przy dużej prędkości i zwiększyć ogólny komfort jazdy. Regulowana sztyca? Czemu nie - a skoro już, to nie tylko opcja XC z krótkim skokiem, ale pełnowymiarowa, pasująca do rury podsiodłowej 30,9 mm. Kąt główki ramy? Pochyliliśmy - oczywiście uwzględniając ogólny wpływ na sterowność. Dołączyliśmy widelec z niestandardowym wyprzedzeniem 42 mm, który w połączeniu z pochyloną główką daje pewność w ciasnych zakrętach i przy nagłych zmianach kierunku jazdy.

Nie brak również Brain 2.0. Już pierwszy Brain całkowicie zrewolucjonizował rowerową amortyzację, usuwając kilka odwiecznych problemów. Wygrywał kolejne zawody i solidnie zapracował na naszą pozycję lidera innowacyjności w zakresie zawieszenia, ale wciąż wierzyliśmy, że stać nas na więcej. Z podstawowych praw fizyki wynikało, że po przesunięciu zaworu bliżej tylnej osi znajdzie się on w najczulszym punkcie układu. Po dniach, wieczorach i nocach spędzonych z zespołem RockShox, światło dzienne ujrzał Brain, który jest więcej, niż tylko ulepszoną "jedynką". W porównaniu z pierwowzorem o niebo lepiej reaguje na nierówności i o wiele stabilniej tłumi wstrząsy. Uproszczone zostało również podłączenie do łącznika amortyzacji, co ułatwia przepływ oleju i sprawia, że poziom wzajemnej integracji systemu nie ma sobie równych na rynku.

Epic został wykonany w technologii Rider-First Engineered™, w której płaty włókna węglowego o skomplikowanym wykroju nakładane są kolejno z mikrometrową precyzją, by wzmocnić przód i poprawić kontrolę oraz jakość jazdy. Każdy rozmiar ramy otrzymał indywidualnie ukształtowane rury w celu osiągnięcia maksymalnej sztywności i zapewnienia najlepszych wrażeń z jazdy XC wszystkim kolarzom, niezależnie od wzrostu.

Sztywność, technologia Brain i optymalna geometria są super, ale na pewno zadajesz sobie pytanie: "Co z wagą?”. Pytanie jak najbardziej na miejscu. Wyznaczając sobie za cel stworzenie najszybszej maszyny XC, wiedzieliśmy od samego początku, że niska masa jest warunkiem niezbędnym. Rozpoczęliśmy od układu ramy i kształtu poszczególnych rur, które otrzymały prostsze linie bez zbędnych gięć i załamań, a każda sekcja ramy została zbadana pod kątem reakcji na siły skrętne. Linki poprowadziliśmy wewnątrz ramy oraz w kanałach przez przedłużkę amortyzatora. Osiągnięta redukcja masy odpowiada mniej więcej wadze dolnych rur tylnego trójkąta i przedłużki amortyzatora poprzedniego Epica - niemal 525 gramów.

Osprzęt Epic Comp nie pozostawia wiele do życzenia - obejmuje 12-biegową grupę SRAM NX, hamulce SRAM Level TL oraz aluminiowe koła Roval Control. Przygotuj się na Epic-ką jazdę!

Rama wykonana w całości z włókna węglowego FACT 11m łączy sztywność i siłę z niską masą - prosto ze sklepu możesz ruszać na zawody. Z kolei dzięki nowej geometrii, amortyzatorowi RockShox Brain oraz 100 mm skoku zawieszenia, Epic od pierwszych chwil w siodełku daje prędkość i sterowność, o jakiej wcześniej mogłeś tylko pomarzyć.
Widelec RockShox Reba RL z regulacją odbicia i kompresji skutecznie pochłania małe i duże nierówności.
12-biegowy napęd grupy SRAM NX Eagle daje maksimum osiągów w przystępnej cenie.

  • Rama Specialized FACT 11m, XC Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 100mm of travel
  • Rozmiar M, L
  • Widelec RockShox Reba RL 29, Motion Control damper, 42mm offset, 15x110mm thru-axle, 100mm of travel
  • Amortyzator Custom RockShox Micro Brain shock w/ Spike Valve, AUTOSAG, 51x257mm
  • Przednia piasta Specialized, sealed cartridge bearings, 15x110mm spacing, 28h
  • Tylna piasta Specialized, sealed cartridge bearings, 12x148mm thru-axle, 28hSzprychyDT Swiss Industry
  • Obręcze Roval Control Alloy 29", 25mm internal width
  • Dętki Standard, Presta valve
  • Przednia opona Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.3"
  • Tylna opona Fast Trak, GRIPTON® compound, 60 TPI, 2Bliss Ready, 29x2.1"
  • Mechanizm korbowy Truvativ STYLO, DUB
  • Wieńce SRAM Eagle, 32TSuportSRAM DUB, threaded BB
  • Manetki Sram NX Eagle, trigger, 12-speed
  • Tylna przerzutka SRAM NX Eagle, 12-speed
  • Kaseta SRAM NX Eagle, 12-speed, 11-50t
  • Łańcuch SRAM NX Eagle, 12-speed
  • Przedni hamulec SRAM Level TL, hydraulic disc
  • Tylny hamulec SRAM Level TL, hydraulic disc
  • Kierownica Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp
  • Chwyty kierownicy Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
  • Mostek Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
  • Siodło Body Geometry Phenom Comp, Adaptive Edge design, hollow Cr-Mo rails, 143mm
  • Sztyca Alloy, single-bolt, 30.9mm
  • Zacisk sztycy Alloy, 34.9mm
  • Pedały Specialized Dirt
Menu Szukaj więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl