Specialized Roval Control 29 E5 148 XD

Dostępność: zapytaj o dostępność
Cena: 2 699,00 zł 2699.00
ilość szt.

towar niedostępny

dodaj do przechowalni

Opis

 Zestaw kół Specialized Roval Control 29

Kiedy mowa o lekkich kołach XC, mało kto myśli o opcji aluminiowej. W rzeczywistości jednak wysokiej klasy aluminium niemal nie ustępuje karbonowi, jeżeli chodzi o niską masę, wytrzymałość i odporność na uderzenia. A kiedy trafi we właściwe ręce, można z niego wykonać koła idealne na zawody i codzienne treningi. Choć przyznajmy szczerze, że powyższe wymagania spełniają prawie wszystkie koła z włókna węglowego, ale tylko nieliczne z aluminium. Control 29 są tu chlubnym wyjątkiem i przykładem tego, że stop aluminium może zapewnić najlepsze możliwe osiągi.

Przede wszystkim Control 29 korzystają z całego szeregu zaawansowanych technologii znanych z karbonowej wersji Control SL. Mają ten sam kształt obręczy o szerokości wewnętrznej 25 milimetrów, która jako jedyna aluminiowa obręcz została wykonana bez rantu w technologii Zero Bead Hook.

Design Zero Bead Hook zrywa ze starą zasadą, że obręcz górska musi mieć rant, czyli wystający kilka milimetrów poza profil ściany bocznej "haczyk", pod którym chowa się stopka opony. Rozwiązanie to ma szereg zalet, ale też jedną dużą wadę - stanowi słaby punkt obręczy, podatny na pęknięcie i wygięcie na skutek uderzenia. Obręcz bez rantu może zostać wykonana z o wiele większą precyzją i ma niższą masę z uwagi na brak konieczności stosowania wzmocnienia. Dzięki temu koła aluminiowe mogą być nie tylko niemal równie mocne jak karbonowe, ale również lżejsze od wielu modeli z włókna węglowego. Główna zaleta designu Zero Bead Hook to wyeliminowanie słabych punktów obręczy z rantem, który często się wygina i powoduje przebicie opony po najechaniu na przeszkodę. Jeżeli jesteś jednym z tych, którzy jeżdżą na sprzęcie z czterocalowym zawieszeniem tak, jakby mieli do dyspozycji o połowę większy skok, możesz wreszcie zacząć to robić nie martwiąc się o awarie.

W modelu Control 29 udało nam się połączyć niską masę z niezawodnością i przystępną ceną. Każdą obręcz ręcznie łączymy z aluminiową piastą z elementami wewnętrznymi DT Swiss (tył), idealnie naciągając szprychy DT Swiss Revolution J-Bend i mocując je nyplami Pro Lock. Konstrukcja pozwala stosować w obu kołach tej samej długości szprychy. Wyznajemy starą zasadę, że koła najlepiej składać ręcznie - w końcu doświadczony mechanik wyłapie więcej niedoskonałości niż nawet najlepsza maszyna.

  • Typ obręczy: aluminiowe do opon z dętką, 2Bliss Ready, Zero Bead Hook - bez rantu
  • Materiał obręczy: wytrzymały stop E5
  • Szerokość obręczy: wewnętrzna 25mm
  • Zaplot szprych przednich: na dwa krzyże
  • Zaplot szprych tylnych: na dwa krzyże
  • Liczba szprych: 28 przód, 28 tył
  • Typ szprych: DT Swiss Competition Race J-bend
  • Typ nypli: sześciokątne DT Swiss Alloy Pro Lock
  • Przednia piasta: ze stopu, sztywna oś 15mm, w zestawie nasadki końcowe 19/31mm OD.
  • Tylna piasta: korpus ze stopu, obrabiany CNC, elementy wewnętrzne DT Swiss 360, rozstaw 148 mm, SRAM XD.
  • Korpusy piast Roval Engineered J-bend pozwalają użyć tej samej długości szprych z przodu i z tyłu.
  • Typ łożyska: uszczelnione maszynowe
  • Metoda składania: ręcznie
  • Każde koło w zestawie z podstawą wentyla ułatwiającą montaż opony bezdętkowej.
  • Waga zestawu kołowego: 1690g
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Infolinia 513 088 809
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl