Specialized S-Works Stumpjumper Fsr ST

13452_24741
  • promocja
Dostępność: dostępność 3 do 6 dni
Cena: 29 999,00 zł 39 799,00 zł 29999.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Specialized
Kod produktu: SPEC20190114

Opis

Specialized S-Works Stumpjumper Fsr ST

Wszyscy kochamy prędkość i perfekcyjny kontakt z nawierzchnią nowego Stumpjumpera, ale nie każdy wykorzysta 150 mm skoku. Jeżeli szukasz szlakowca, który jest żwawy i chętny do ostrego pokonywania niekończących się podjazdów, wypróbuj najpierw model S-Works Stumpjumper ST 29. Krótszy skok (130 mm przód/120 mm tył) oraz mniej pochylona geometria pozwalają w pełni poczuć trasę i rozsmakować się w pokonywaniu progów i kładek.

Projektując nowego Stumpjumpera mieliśmy jasno określony cel - stworzyć optymalnego szlakowca, z którym będziesz rozumiał się bez słów. Szybko zrozumieliśmy, że kluczem do czucia roweru jest sztywność. Aby wszystko grało, trzeba wybrać odpowiednie materiały, kształty, a następnie połączyć je w spójną całość.

Rozpoczęliśmy od opracowania własnego testu sztywności górali, aby następnie ocenić budowę ramy z wykorzystaniem analizy elementów skończonych (FEA) i zobaczyć, gdzie niezbędna jest korekta sztywności. Odkryliśmy przy tym ciekawą zależność: ramy w rozmiarze L i XL wymagały usztywnienia przodu, podczas S i M były wręcz idealne. Mając tę wiedzę, mogliśmy o 20 % poprawić efektywność konstrukcji ramy, która jest obecnie jedną z najlżejszych na rynku.

Aby zrealizować ambitne cele w zakresie sztywności musieliśmy opracować całkowicie nową konstrukcję ramienia bocznego. Przód i tył ramy połączone są w trzech punktach, a ramię boczne odpowiedzialne jest za sztywność tego połączenia oraz pozwala odchudzić tylny trójkąt o około 100 gramów. Dzięki niemu praca tylnego zawieszenia ma teraz minimalny wpływ na ugięcie ramy.

Pozostając przy zawieszeniu - opracowaliśmy indywidualną regulację Rx Trail Tune tylnego amortyzatora i widelca. Charakterystyka zawieszenia jest w dużym stopniu zależna od rozmiaru ramy i kół oraz wzrostu i wagi kolarza, a dzięki Rx Tune wartości wyjściowe są zawsze bliskie średnim, dając maksymalny możliwy zakres dostosowania do własnych preferencji i stylu jazdy. Kolejnym kluczowym zagadnieniem było dopasowanie charakterystyki zawieszenia do rozmiaru kół, dlatego Rx Tune został opracowany niezależnie dla każdej z platform. Nieważne więc, jakie koła wybierzesz - amortyzacja zawsze będzie pracowała linearnie.

Nie zapomnieliśmy oczywiście o komforcie codziennego użytkowania roweru. Przywróciliśmy gwintowany suport i zostawiliśmy miejsce na opony do rozmiaru 3.0. Dzięki zastosowaniu amortyzatora w standardzie metrycznym możesz zmienić oryginał na dowolny inny model. Unowocześniliśmy również SWAT™ Box, który jest teraz lżejszy, zgrabniejszy i pojemniejszy, Wśród opcji indywidualnego dopasowania Stumpy'ego nie mogło zabraknąć Flip Chip, który po zmianie ustawienia z High na Low obniża suport o 6 mm i zwiększa nachylenie główki ramy o pół stopnia. Zaskoczy Cię również kilka szczegółów, jak nowa żebrowana osłona łańcucha, dzięki której praca napędu jest niemal niesłyszalna. A jeżeli szukasz prostszego sposobu na linki w karbonowej ramie, to raczej go nie znajdziesz - w każdym rozmiarze ramy wystarczy wcisnąć linkę z jednej strony, a tunel gładko wyprowadzi ją z drugiej. Zapomnij o przeciąganiu nici, szprychach, magnesach i innych podobnych nonsensach.

Na osprzęt składają się komponenty z najwyższej półki, w tym kompletny napęd SRAM XX1 Eagle, hamulce tarczowe SRAM Guide RSC, przednie i tylne zawieszenie FOX Factory (130/120 mm) oraz najlepsze z najlepszych karbonowych kół - Roval Traverse SL 29.

  • Rama FACT 11m, full carbon chassis and rear end, asymmetrical design, 29 Trail Geometry, SWAT™ Door integration, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 120mm of travel
  • Widelec FOX FLOAT 34 Factory, FIT4 damper, 3-position adjustment, Kashima Coating, 15x110mm Kabolt axle, 51mm offset, 130mm of travel
  • Amortyzator FOX FLOAT DPS Factory, Rx Trail Tune, EVOL Air sleeve, Kashima Coat, 3-position adjustment w/ Open Mode Adjustment, 190x42.5mm
  • Przednie koło WH-TRAVERSE SL 29 148 XX1 OHLINS
  • Przednia piasta Roval Traverse SL, sealed cartridge bearings, 15mm thru-axle, 110mm spacing, 24h
  • Tylna piasta Roval Traverse SL, DT Swiss Star Ratchet, 54t engagement, SRAM XD driver body, 12mm thru-axle, 148mm spacing, 28h
  • Szprychy DT Swiss Revolution
  • Obręcze Roval Traverse SL 29, hookless carbon, 30mm inner width, tubeless ready, hand-built, 24/28h
  • Dętki Standard, Presta valve
  • Przednia opona Butcher, GRID Casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.3"
  • Tylna opona Purgatory, GRID casing, GRIPTON® compound, 2Bliss Ready, 29x2.3"
  • Mechanizm korbowy SRAM XX1 Eagle, Boost™ 148, 170mm crankarm, 24mm spindle
  • Wieńce 30T
  • Suport SRAM GXP
  • Manetki SRAM XX1 Eagle, trigger, 12-speed
  • Tylna przerzutka SRAM XX1 Eagle, 12-speed
  • Kaseta SRAM X01 Eagle, 12-speed, 10-50t
  • Łańcuch SRAM XX1 Eagle, 12-speed
  • Przedni hamulec SRAM Guide RSC, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 200mm
  • Tylny hamulec SRAM Guide RSC, hydraulic disc, organic pads, Guide S4 4-piston caliper, 180mm
  • Kierownica Specialized Trail, FACT Carbon, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 27mm rise, 780mm, 31.8mm
  • Chwyty kierownicy Specialized Sip Grip, half-waffle, S/M: regular thickness, L/XL: XL thickness
  • Mostek Syntace MegaForce 2, 6-degree, 31.8mm clamp
  • Siodło Body Geometry Phenom Expert, Adaptive Edge design, hollow titanium rails, carbon fiber base, 143mm
  • Sztyca Command Post IRcc, 16-position micro-height adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SRL lever, 34.9mm, S: 130mm, M/L/XL: 160mm of travel
  • Zacisk sztycy Alloy, 38.6mm
  • Pedały Specialized Dirt
  • Rozmiary S, M, L, XL
Menu Szukaj więcej więcej
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl